بلاگ

راهنمای خرید میز تلویزیون مناسب؛ نکاتی که برای خرید میز تی وی باید بدانید

میز-زیر-تلویزیون

راهنمای خرید میز تلویزیون مناسب؛ نکاتی که برای خرید میز تی وی باید بدانید

میز تلویزیون یکی از مهم‌ترین اجزای دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود زیرا به‌عنوان نقطه کانونی در طراحی داخلی در نظر گرفته می‌شود. در زمان خرید میز تلویزیون باید توجه کرد که ازلحاظ سبک و رنگ با دیگر اجزای دکوراسیون هماهنگ باشد تا جلوه زیبایی به اتاق نشیمن ببخشد.

یک میز تلویزیون مناسب علاوه بر کاربردی بودن می‌تواند فضای اتاق نشیمن را دلپذیر و مطلوب کند. امروزه میزهای متنوع  و کاربردی زیادی در بازار موجود است که دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد. هنگام خرید میز تلویزیون بهتر است به نکاتی از قبیل جنس میز، سبک، دکوراسیون خانه و سایز تلویزیون توجه کنید.

اگر قصد خرید میز تلویزیون متناسب با دکوراسیون منزل خود را دارید، این مطلب از مگزییین می‌تواند در انتخاب محصول مناسب به شما کمک کند.

به‌اندازه تلویزیون و میز تلویزیون دقت کنید

سایز تلویزیون یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تأثیرگذار در زمان خرید میز تلویزیون است. قبل از خرید میز، ابعاد تلویزیون را اندازه‌گیری کنید؛ زیرا ابعادی که بر روی جعبه تلویزیون نوشته شده است ابعاد صفحه تلویزیون است و قسمت قاب آن محاسبه نشده است.

برای این کار متر را از سمت چپ روی قسمت خارجی قاب بگذارید و تا انتهای قسمت راست ببرید. عددی که به دست می‌آید عرض تلویزیون است. به این نکته دقت کنید که میز نباید هم‌اندازه و یا کوچک‌تر از تلویزیون باشد. بهتر است از دو سمت به‌اندازه 10 سانتیمتر از تلویزیون بزرگ‌تر باشد.

البته این موضوع به سلیقه افراد نیز بستگی دارد و می‌توان برای فضاهای بزرگ از میز بزرگ‌تر استفاده کرد.

فضای نشیمن را در نظر بگیرید

از دیگر نکات مهم هنگام خرید میز تلویزیون توجه به فضای قرار گرفتن میز و تلویزیون است. قبل از خرید به فضای نشیمن توجه کنید. بهتر است برای فضاهای کوچک از میز کوچک‌ و برای فضاهای بزرگ‌تر از میز بزرگ استفاده کرد.

از دیگر نکات مهم فاصله محل نشستن تا تلویزیون است. فاصله استاندارد از تلویزیون بستگی به سایز آن و اندازه صفحه‌نمایش دارد. فاصله نشستن تا تلویزیون باید دو برابر اندازه صفحه‌نمایش باشد.

موارد استفاده میز تلویزیون را در نظر داشته باشید

به این نکته توجه کنید که میز تلویزیون امروزه فقط برای قرارگیری تلویزیون استفاده نمی‌شود بلکه در مدل‌هایی که کشودار هستند از کشوها برای قرارگیری وسایل دیگر نیز استفاده می‌شود.

همچنین میزهای تلویزیون امروزه محل قرارگیری کنسول بازی، وسایل دکوری و دستگاه‌های دیگر هستند. بهتر است هنگام خرید به این نکته توجه کنید و میز مناسب منزل و متناسب با خواسته‌هایتان را انتخاب کنید.

در هنگام انتخاب به این موضوع توجه کنید که میز محفظه جدا و به‌اندازه برای کابل‌های دستگاه‌ها داشته باشد تا برای سروسامان دادن به کابل‌ها به دردسر نیافتید.

رنگ و هارمونی میز تلویزیون

انتخاب رنگ و مدل میز تلویزیون به سلیقه افراد بستگی دارد اما پیشنهاد می‌شود پیش از خرید به رنگ و سبک دیگر اجزای دکوراسیون منزل توجه کنید. میز تلویزیون باید با دیگر وسایل اتاق نشیمن هارمونی داشته باشد تا در کنار دیگر وسایل نشیمن جلوه مطلوبی داشته باشد.

سبک‌های متداول میز تلویزیون مناسب منزل

میز تلویزیون‌های مدرن

میزهای تلویزیون امروزه در سبک‌ها متفاوتی در بازار موجود هستند که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها سبک مدرن است. این سبک به دلیل سادگی و امروزی بودن یکی از سبک‌های پرطرفدار است. میزهای مدرن معمولاً از شیشه و فلز ساخته می‌شوند، البته این میزها به‌صورت ترکیبی نیز ساخته می‌شوند و ممکن است از ترکیب چوب نیز در آن‌ها استفاده شود.

میز تلویزیون‌های کلاسیک

از دیگر سبک‌های شناخته شده برای میز تلویزیون، سبک کلاسیک است. این نوع میز دارای جزئیات و تزئینات است و ظاهر شلوغ‌تری نسبت به سبک‌های مدرن دارند. هنگام خرید این نوع میز حتماً به دکوراسیون منزلتان توجه کنید تا با وسایل دیگر هماهنگ باشد.

میز تلویزیون‌های سبک سنتی

معمولاً طرح سنتی در دکوراسیون منزل از طرح‌های پرطرفدار است. این مدل به نام‌های دیگری مانند لوکس یا سلطنتی نیز شناخته می‌شود. در بیشتر موارد این طرح‌ها به رنگ چوب و یا رنگ تیره هستند. تزئینات و کنده‌کاری یکی از مشخصه‌های این میزهاست. میز تلویزیون سنتی برای دکوراسیون‌های کلاسیک و سنتی مناسب است. این میز به خانه وزن سنگینی می‌بخشد و جلوه زیبایی دارد.

انواع میز تلویزیون ازلحاظ جنس

یکی از پارامترهای انتخاب میز تلویزیون جنس و کیفیت آن است. میزهای تلویزیون در جنس‌ و قیمت‌های متنوعی در بازار موجود هستند و شما می‌توانید با توجه به بودجه موردنظرتان میز مناسب خانه‌تان را خریداری کنید.

میزهای تلویزیون امروزه برای قرارگیری وسایل جانبی و دکوری نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند، به همین دلیل باید ازلحاظ جنس و کیفیت مقاومت کافی را داشته باشند. در ادامه به معرفی برخی از جنس‌های متداول میز تلویزیون خواهیم پرداخت.

میز تلویزیون‌های چوبی

میزهای تلویزیون چوبی ازلحاظ جنس و کیفیت متفاوت هستند و چوب نیز دارای درجه‌بندی کیفیت است. این میزها به‌صورت ترکیبی نیز در بازار موجود هستند و از ترکیب چوب و فلز و یا شیشه ساخته می‌شوند.

اما معمولاً میز تلویزیون چوبی که از چوب خالص ساخته شده‌اند به دلیل استحکام بالا یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌ها برای خرید هستند. میزهای چوبی موجود در بازار که از چوب‌های طبیعی یا مصنوعی تولید شده‌اند رنج‌ قیمتی متفاوتی دارند و همین موضوع باعث شده است طرفداران زیادی داشته باشند.

میز تلویزیون‌های فلزی

این میزها از فلزات مختلفی مانند آهن یا آلومینیوم تولید می‌شوند. میزهای تلویزیون فلزی بسیار محکم و مقاوم هستند اما اکثراً وزن بالایی دارند.

البته این میزها به خاطر تنوع کم مورد استقبال قرار نگرفته‌اند؛ اما استندهای دیواری فلزی در بازار موجود هستند که نگه‌دارنده تلویزیون بر روی زمین یا دیوار هستند که بیشتر در مکان‌های پرتردد مورداستفاده قرار می‌گیرند.

میز تلویزیون‌های شیشه‌ای

میزهای تلویزیون شیشه‌ای در طرح‌های متنوعی در بازار موجود هستند و از تنوع بیشتری نسبت به محصولات دیگر برخوردارند. قیمت این میزها در مقایسه با دیگر میزها مناسب‌تر است اما به دلیل آسیب‌پذیر بودن و امکان شکستن طرفداران زیادی ندارد.

برای خرید میز تلویزیون شیشه‌ای توجه کنید میزی را انتخاب کنید که از شیشه حرارت دیده و نشکن در آن‌ها استفاده شده است.

مدل‌ها مختلف میز تی وی ازلحاظ ظاهر

میز تلویزیون مدل قفسه‌ای

این مدل میز دارای قفسه‌ها و طبقاتی است که بدون درب هستند و می‌توان لوازم تزئینی و دستگاه‌های جانبی ر ا در این قفسه‌ها قرار داد.

میز تلویزیون مدل دیوار سرگرمی

این میز فضای بزرگی از یک دیوار را اشغال می‌کند و تقریباً قابلیت جابجایی ندارد. تلویزیون در این حالت در  وسط میز قرار می‌گیرد و می‌توان در اطراف آن و روی قفسه‌ها وسایل دکوری و تزئینی قرار داد.

میز تلویزیون مدل کنسولی

این مدل به دلیل طراحی ساده و کاربردی یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین مدل‌های میز تلویزیون است. این نوع از میز تلویزیون دارای کشوها و طبقاتی هست که دارای درب هستند و می‌توانید وسایل اضافی مربوط به تلویزیون و دستگاه‌های جانبی را درون کشوها قرار دهید.

از دیگر مدل‌های میز تلویزیون موجود در بازار می‌توان مدل پازلی، کابینتی، معلق یا شناور، میز تلویزیون با پایه‌های بلندگویی، سلطنتی و … را نام برد که انتخاب و خرید هرکدام از آن‌ها به سلیقه شما بستگی خواهد داشت.

سخن پایانی:

همان‌طور که اشاره شد خرید میز تلویزیون به فاکتورهای مختلفی ازجمله دکوراسیون منزل، بودجه، سلیقه و… بستگی دارد. هنگام خرید به کشوها و تعداد طبقه‌های میز توجه کنید و برحسب نیازتان میز را انتخاب کنید. همچنین به پایه‌های میز دقت کنید زیرا تمام وزن وسایل روی میز به پایه‌ها منتقل می‌شود. امیدواریم خرید خوب و متناسب با نیازتان داشته باشید. امیدواریم این راهنما در زمان خرید به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید