بلاگ

ایده‌هایی برای طراحی خانه‌های مدرن

ایده هایی برای طراحی

ایده‌هایی برای طراحی داخلی خانه‌های مدرن با کوسن

زندگی در خانه‌های کوچک و اجاره‌ای نباید باعث شود تا از توجه به زیبایی خانه‌های خود غافل شویم. داشتن فضایی دلپذیر مختص خودمان لذتی است که هر بار که وارد خانه خود می‌شویم قدر آن را خواهیم دانست. از جمله راه‌های ساده و رایج برای اینکه به خانه خود احساس گرمی و دلپذیری بدهید، تزئین خانه با وسایل نرمی مانند مسند، تشک، کوسن و …. است.

یکی از دلایل مهم برای خرید و سرمایه‌گذاری روی کوسن آن است که این محصول به شما برای راحت‌تر کردن انواع مبلمان با پشتی‌های سخت کمک بسیاری می‌کند. با این حال، زیبایی کوسن و تأثیر آن در آراستن منزل یکی از مهم‌ترین نکاتی است که هنگام خرید باید به آن توجه شود. در این متن از مگزییین سعی داریم با یادآوری چند نکته به شما کمک کنیم پیش از انتخاب کوسن برای خانه‌هایتان به همه نکاتی که باید به آن توجه کنید، واقف شوید.

  1. خیلی دنبال هماهنگ کردن و ست کردن همه‌چیز باهم نباشید

گاهی اوقات وقتی یک مبل جدید می‌خرید، این مبل کوسن‌های همسانی به همراه دارد که هم‌رنگ با مبل بوده و آن را مانند یک مبلمان تکه‌تکه جلوه می‌دهد. پیشنهاد ما به شما این است که این کوسن‌ها را نگه ندارید و آن‌ها را به یک دوست یا همسایه‌ای که می‌تواند مبلش را به شیوه‌ای بهتر با آن تزئین کند هدیه بدهید. سعی کنید کوسن‌های همسان را با کوسن‌هایی جایگزین کنید که در عین تضاد داشتن با رنگ زمینه‌ای مبل،  بقیه اتاق را نیز تکمیل می‌کنند. تأثیری که این کار بر کل فضای شما دارد، باورنکردنی خواهد بود.

  • پیش از انتخاب یک پالت رنگی خاص برای خانه‌تان انتخاب کنید

انتخاب رنگ‌های مناسب می‌تواند فضای شما را هماهنگ و منسجم نشان دهد. معمولاً عناصر زیادی در رنگ‌ها و بافت‌های مختلفی در اتاق‌های نشیمن وجود دارد. کوسن‌هایی که شما با دقت انتخاب کرده‌اید می‌توانند تمام عناصر را به زیبایی کنار هم جفت‌وجور کند و رنگ‌ها را به‌خوبی با هم هماهنگ کنند.

بهترین راه برای انتخاب پالت رنگ این است که در اتاق بنشینید و دو تا سه رنگ را شناسایی کنید که معیارهای زیر را دارند:

  • باید بین رنگی که انتخاب می‌کنید و اشیا موجود در اتاق  مثل نقاشی، پرده‌ها، گلدان بزرگ و … عناصر مشترکی مشهود باشد.
  • رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید باید مکمل یکدیگر باشند، به این معنی که باید کنار هم خوب به نظر برسند.
  • از یک پالت رنگ‌های هماهنگ آنلاین استفاده کنید تا به شما کمک کند رنگ‌های مناسب با هم را انتخاب کنید. بهتر است  هنگام انتخاب کوسن‌های خود این نمونه‌های رنگی را در اختیار داشته باشید. حتی اگر امکان آن نباشد که همه رنگ‌های پیشنهادی را انتخاب کنید سعی کنید  کوسنی را بخرید که دست‌کم رنگ‌های بیشتری  را داشته باشند. بیشتر کوسن‌های شما باید دست‌کم یکی از رنگ‌های مناسب برای خانه شما را به‌صورت غالب داشته باشند.
  • اندازه و شکل مناسب برای کوسن

بزرگ‌ترین اشتباهی که اکثر مردم هنگام انتخاب کوسن مرتکب می‌شوند این است که همه کوسن‌های خود را به یک شکل می‌خرند. این کار اگرچه هماهنگ اما برای برخی خسته‌کننده است. بهتر است کوسن‌ها را در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف انتخاب کنید تا عمق و جذابیت بیشتری به فضایتان بدهید. یکی از راه‌های پیشنهادی برای هماهنگ کردن کوسن‌ها این است که می‌توانید دو کوسن در اندازه‌های مختلف اما با مواد طرح دار یکسان تهیه کنید و سپس چند رنگ ثابت به آن اضافه کنید.

  • کوسن‌هایتان را خوب و درست بچینید

اگر می‌خواهید کوسن‌ها را به شیوه‌ای سنتی بیارایید باید یک یا دو مجموعه از کوسن‌های همسان را در دو انتهای مبل قرار دهید. اما در چیدمان‌های مدرن که التقاطی هستند می‌تواند کوسن‌ها را با هم ترکیب کرد. یا حتی اگر از سبک موردعلاقه خود مطمئن نیستید می‌توانید  3 تا 5 کوسن را با چیدمان‌های مختلف کنار هم قرار دهید و نهایتاً یک کوسن با 2 تا 3 رنگ از پالت رنگ خود را در مرکز آن‌ها قرار دهید. از امتحان کردن ترکیبات مختلف نترسید و سعی کنید با کمی تغیر چیدمان مناسب و محبوب خود را پیدا کنید.

  • کوسن‌های ساخته‌شده از مواد مختلف را انتخاب کنید

مواد موادی مانند ابریشم، چرم و جیر به فضا کیفیات ویژه‌ای می‌دهند که با استفاده هوشمند از آن‌ها می‌توانید فضای خود را به ایدئال ذهنی‌تان نزدیک‌تر کنید. در چنین مواردی که یک ماده خاص را مبنای کار قرار می‌دهید اگر بتوانید جنس پرده‌ها را نیز با آن‌هاست کنید تأثیرگذاری آن چند برابر خواهد شد.  اگر می‌خواهید فضایتان ظاهری شرقی داشته باشد می‌توانید کوسن‌هایی تزئین شده با انواع گلدوزی، پولک‌دوزی، تکه‌دوزی و …  را انتخاب کنید.

  • اضافه کردن سایر اشیا کاربردی به مجموعه کوسن‌ها

اکثر کارشناسان طراحی داخلی خانه معتقدند با اضافه کردن وسایلی مثل فرش و گلیم  می‌توانید چیدمان فضای داخلی خود را تکمیل کنید. همچنین می‌توانید چند مسند و پاف بخرید تا هم فضای نشیمن اضافی به شما بدهد و هم طراحی داخلی خانه‌تان را تکمیل و زیبا کند.

در مجموعه زییین و فرش حیدریان، همواره مجموعه‌ای به روز از انواع فرش‌ها، گلیم‌ها، مسند، پاف و سایر اکسسوری‌هایی که به شما کمک می‌کند تا کوسن‌هایتان را انتخاب و دیزاین کنید موجود است. برای بازدید از این اشیا زیبا می‌توانید به سایت این مجموعه‌ها یا فروشگاه‌های مختلف این مجموعه سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید