«زییین» با هدف جلب کامل رضایت مشتریان و همچنین سهولت خرید آنان به دنبال راهکارهای ارائه خدمات با بهترین کیفیت است. در این راستا تمام کالاها قبل از ارسال، از نظر صحت و سلامت، کنترل شده و در صورت تضمین استانداردهای کیفی برای مشتریان ارسال خواهد شد.

با این حال ممکن است شما مشتریان گرامی پس از دریافت کالا با مشکلاتی در کالای خریداری شده مواجه شوید. در این صورت می‌توانید با توجه به قوانین تعویض ۲۴ ساعته سایت زییین، کالاهای خود را تعویض کنید.

ارجاع و یا تعویض کالا با توجه به دلایل زیر امکان‌پذیر است:

۱- وجود نواقص فنی در کالای خریداری شده

۲- مغایرت کالای تحویل گرفته شده با مشخصات مندرج در سایت

۳- آسیب‌دیدگی در زمان حمل و نقل

۴- تعویض سایز البسه در صورتی که هیچ اثری از استفاده شدن در آن نباشد.

اگر قصد تعویض و یا ارجاع کالای خریداری شده خود از فروشگاه اینترنتی سایت زییین را دارید، می‌توانید با توجه به شرایط زیر اقدام کنید.

توجه داشته باشید ارجاع و تعویض کالا با توجه به قوانین زیر صورت گرفته و در غیر این‌صورت زییین مسئولیتی برای ارجاع و تعویض نخواهد داشت.

استفاده از  ضمانت ۲۴ ساعته تعویض کالا چه شرایطی خواهد داشت…

۱- مغایرت کالاهای خریداری شده از سایت زییین با کالای تحویل گرفته شده

در صورتی که کالاهای خریداری شده شما از نظر رنگ، جنس، سایز، مشخصات فنی و دیگر اطلاعات مندرج در سایت زییین مطابقت نداشته باشد می‌توانید تا حداکثر ۲۴ ساعت این مورد را به واحد پشتیبانی مشتریان اطلاع دهید.

۱-۱- در صورتی که عدم تطابق به وجود آمده، بدون استفاده و باز کردن بسته‌بندی کالا قابل مشاهده باشد (مانند رنگ، سایز و مشخصات درج شده بر روی کارتن)، باید کالا در شرایط اولیه به همان صورتی که به مشتری تحویل شده باشد، به زییین تحویل داده شود و از آن استفاده‌ای نشده باشد.

۱-۲- در صورتی که عدم تطابق بدون باز کردن بسته‌بندی محصول، قابل تشخیص نباشد. رعایت موارد زیر الزامی است:

– تعویض کالا در صورتی ممکن است که کالا در کارتن بسته‌بندی شرکت و جعبه اصلی کالا به زییین بازگردانده شود.
– چنانچه کالا دارای کارتن اصلی، پک محافظت بسته‌بندی مانند یونولیت و پوشش حبابی، شیشه، متعلقات و … باشد، از دور ریختن آنها تا ۲۴ ساعت خودداری کرده و محصول را دوباره بسته‌بندی کرده و به همان صورت زمان تحویل به شرکت زییین تحویل داده شود.

۱-۳-  کالای معیوب به همان حالت اولیه باشد و اثری از استفاده شدن در آن نباشد.

– مشتریان گرامی فراموش نکنید هنگام مرجوع کردن کالا به زییین، لازم است فاکتور خرید (که شامل نام خریدار، شماره سفارش خریدار و اقلام خرید است) نیز همراه کالا ضمیمه شود.


– توجه داشته باشید مخدوش کردن کالا و کارتن بسته‌بندی، نوشتن نام و نشانی، نوشتن مشکل و یا نقص فنی بر روی خود کالا و یا پک بسته‌بندی، ضمانت ۲۴ ساعته سایت را از بین برده و زییین در این حالت مسئولیتی را پذیرا نخواهد بود.

– در صورتی که ایراد یا مغایرتی که کالا به دلیل آن مرجوع شده باشد توسط کارشناسان پس از فروش سایت زییین تایید نشود هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

– مشتریان گرامی توجه داشته باشید ملاک اقدام شرکت زییین نسبت به ارجاع و یا عدم ارجاع کالای مورد نظر، نظر کارشناسان پشتیبانی و خدمات پس از فروش شرکت زییین است و امیدواریم شما عزیزان نیز در این زمینه همکاری لازم را با کارشناسان این واحد داشته باشید.

۲-  چنانچه کالا در اثر حمل و نقل آسیب دیده باشد.

هنگام تحویل کالا از طرف زییین به خریدار باید کالا توسط فرد تحویل‌گیرنده بررسی و به صورت دقیق کنترل شود.

۲-۱-     چنانچه شکستگی و مخدوش بودن کالا، بدون استفاده شدن و باز کردن بسته‌بندی آن  مشخص باشد باید از تحویل گرفتن بسته خودداری کنید. بدیهی است امضاء و تایید تحویل‌گیرنده به‌منزله دریافت کالا بصورت کامل تلقی می‌شود و پس از آن زیین هیچگونه مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت.

  • ●              بدیهی است در صورت آسیب‌دیدگی کالا یا بروز هرگونه مشکل در زمان تحویل باید از پذیرش کالا خودداری کرده و حتما بلافاصله موضوع را به واحد پشتیبانی مشتریان سایت زییین اطلاع‌رسانی کنید.

۲-۲-   چنانچه شکستگی و مخدوش بودن کالا و بسته‌بندی آن در هنگام استفاده مشخص شده باشد. باید تا حداکثر ۲۴ ساعت این موضوع به واحد پشتیبانی مشتریان سایت زییین اطلاع‌رسانی شود.


– مشتریان گرامی در صورتی که قصد دارید علت تعویض و یا درخواست خود را برای ما ارسال فرمایید می‌توانید در بخش مرجوعی کالای وب‌سایت زییین این موارد را توضیح داده و متن مورد نظر را در این قسمت برای ما بارگذاری کنید.

3- چگونه کالا را مرجوع کنیم؟

در صورتی‌که ارجاع و تعویض کالای خریداری شده شما منطبق با قوانین و مقررات ذکر شده بالا است موارد زیر را جهت مرجوع کردن کالا به زییین رعایت کنید:

– لطفا به هیچ عنوان بدون اطلاع کارشناسان پشتیبانی، کالا را به شرکت زییین ارسال نکنید.
– در صورتی که تعویض و یا ارجاع کالای مورد نظر مشمول شرایط مذکور بندهای بالا باشد. ظرف حداکثر ۲۴ ساعت با واحد پشتیبانی مشتریان سایت زییین تماس بگیرید و این موضوع را به کارشناسان انتقال دهید.

– پس از هماهنگی مشتری با واحد پشتیبانی مشتریان سایت زییین، کالا توسط شرکت تیپاکس از مشتری تحویل گرفته خواهد شد.

۳-۱- چنانچه مشتری محق نبوده و کالا بدون ایراد تشخیص داده شود. واحد پشتیبانی مشتریان، این موضوع را به اطلاع مشتری خواهد رساند. در این مرحله کالا به‌صورت امانی تا یک ماه نزد شرکت  زییین باقی خواهد ماند و مشتری می‌تواند با پرداخت هزینه حمل، کالای خود را دوباره دریافت کند و در صورت استنکاف مشتری از تحویل کالای مورد نظر در عرض یک ماه، شرکت زییین در قبال کالا و زیان‌های وارد شده و یا مفقودی آن هیچ‌گونه مسئولیتی نخواهد داشت.

۳-۲- چنانچه مشتری محق باشد، این موضوع به ایشان اطلاع داده خواهد شد و کالا تعویض و به‌صورت رایگان برای‌شان ارسال خواهد شد.

– در صورت تایید نشدن ایراد یا مغایرت از سوی کارشناسان پس از فروش سایت زییین، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

۴-    هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟

اگر ایراد فنی، وجود عدم انطباق موارد درج شده در سایت زییین و کالای خریداری شده و یا آسیب دیدگی و هر عاملی که باعث تعویض و یا ارجاع کالا شد،‌ به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش سایت زییین برسد، هزینه های ارسال کالا به عهده زییین است.

– برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا برای زییین ارسال شود.
– در صورت تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان پس از فروش سایت زییین، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

۵-    پس از رسیدن کالا به واحد مشتریان زییین، فرایند رسیدگی کالا چگونه خواهد بود؟

– کارشناسان خدمات پس از فروش زییین، مشکلات و عدم انطباق‌های اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌کنند. 

– چنانچه ایراد، مغایرت یا مشکل فنی توسط کارشناسان زییین تایید شود، کالا تعویض خواهد شد و یا مشتری می‌تواند کالای خود را با مدل دیگری جایگزین کند.
– تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است.
– اگر در زمان ارجاع کالا و طی مراحل بررسی و اقدام مورد نیاز جهت تعویض کالا، موجودی کالا تمام شود؛ زییین بر اساس درخواست مشتری یا کالای دیگری را ارسال می‌کند و یا مبلغ کالای مرجوعی را به حساب ایشان واریز خواهد کرد.
– لازم به ذکر است در صورتی‌که مشتری کالای دیگری را انتخاب کند، مابه‌التفاوت قیمت کالای جدید، با کالای مرجوعی محاسبه و قبل از ارسال تسویه خواهد شد. بدیهی است برای کالای گران‌تر، مشتری مابه‌التفاوت را پرداخت و برای کالای ارزان‌تر، شرکت زییین مابه‌التفاوت را به حساب مشتری واریز خواهد کرد. 

– چنانچه در مراحل تعویض و یا برگشت کالا، کالا دچار تغییر قیمت و یا عدم موجودی شود. شرکت زییین تعهدی در تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت نخواهد داشت. 
– لازم به ذکر است شرکت زییین، در صورت عدم موجودی و یا تغییر قیمت کالای مرجوعی، تنها متعهد به برگرداندن مبلغ کالای خریداری شده اول (همان مبلغی که در فاکتور مشتری درج شده است) خواهد بود.  

۶-کدام کالاها قابلیت تعویض و ارجاع را ندارند؟

۱- زیورآلات و اکسسوری‌هایی مانند گوشواره، انگشتر، گردنبند و محصولات مشابه که تماس مستقیم با پوست دارند امکان تعویض ندارند.

۲- البسه به دلیل مسایل بهداشتی قابل تعویض نیست

۷-  بازگشت وجه

– پس از ارسال کالا توسط مشتری و دریافت کالا توسط شرکت زییین، بررسی و نظر نهایی کارشناسان خدمات مشتریان به طور میانگین ۴۸ ساعت زمان خواهد برد و پس از این مدت، کارشناسان خدمات مشتریان شرکت زییین با مشتریان تماس گرفته و نتیجه را به ایشان اعلام خواهند کرد.
– پس از تماس کارشناسان پشتیبانی با مشتریان، چنانچه نیاز به بازگشت وجه به حساب مشتری باشد، مبلغ طی ۷۲ ساعت کاری برای ایشان واریز خواهد شد.